Dyrektor Wydziału: Krzysztof HOJDA
Zastępca Dyrektora Wydziału: Beata ZIĘCINA-KSIECZKA
Pracownicy Wydziału Administracyjnego
Kompetencje i zadania:
W zakresie spraw administracyjno - gospodarczych:
-
zabezpieczenie mienia Starostwa,
-
prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo-technicznym, oraz konserwacją wyposażenia Starostwa,
-
sprzątanie pomieszczeń Starostwa oraz wykonywanie prac konserwatorskich,
-
zabezpieczenie informacji wizualnej,
-
gospodarka lokalami biurowymi Starostwa, wynajem sali obrad i sali narad,
-
prowadzenie spraw w zakresie remontów i bieżącej konserwacji budynków Starostwa,
-
opracowywanie harmonogramów pracy portierów i rozliczanie ich realizacji,
-
przygotowywanie i ewidencjonowanie faktur za wynajem sali, dzierżawę lokali, za wadia od przetargów,
-
prowadzenie ewidencji wydatków w rozdziale 75020 klasyfikacji budżetowej – w formie pisemnej i elektronicznej,
-
prowadzenie gospodarki samochodowej Starostwa,
-
prowadzenie dokumentacji z przeglądów technicznych budynków Starostwa,
-
prowadzenie księgowości Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej pracowników Starostwa,
-
prowadzenie dokumentacji wniosków na wydatkowanie środków finansowych w rozdz.75020 klasyfikacji budżetowej,
Wykonywanie obsługi kancelaryjnej Starostwa:
- prowadzenie Kancelarii Administracyjnej Starostwa,
- przyjmowanie i rejestracja poczty wpływającej do Starostwa w systemie elektronicznym,
- obsługa frankownicy i wysyłanie codziennej poczty Starostwa,
- rejestracja wpływu rachunków i faktur,
- prowadzenie rejestru ofert przetargowych,
- prowadzenie ewidencji pieczęci urzędowych i nagłówkowych,
- prowadzenie rejestru faksów,
- prowadzenie ewidencji obwieszczeń i ogłoszeń oraz obsługa tablicy ogłoszeń Powiatu
- obsługa poczty elektronicznej Starostwa,
- przyjmowanie i rozdział codziennej prasy,
- obsługa Punktu Informacyjnego Starostwa,
- udzielanie informacji i wyjaśnień dotyczących podstawowych zakresów zadań komórek organizacyjnych Starostwa oraz organów Powiatu i powiatowych jednostek organizacyjnych,
- koordynowanie bezpośredniej obsługi w zakresie załatwiania spraw przez osoby niepełnosprawne,
- obsługa filii Kancelarii Administracyjnej przy ul. Strzeleckiej 1
-
dostarczanie poczty Starostwa Powiatowego przez kuriera na terenie Powiatu Nowosądeckiego i Miasta Nowego Sącza.
W zakresie zamówień publicznych:
- udzielanie wyjaśnień pracownikom Starostwa przy opracowaniu materiałów stanowiących podstawę wszczęcia procedury udzielenia zamówienia publicznego na dostawy, roboty budowlane i usługi,
- wykonywanie nadzoru w Starostwie nad stosowaniem przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych,
- prowadzenie rejestru zamówień publicznych, odwołań i protestów w Starostwie,
- rozpatrywanie odwołań i protestów w zakresie określonym stosowanymi procedurami,
- występowanie w imieniu Zamawiającego do Urzędu Zamówień Publicznych,
- przygotowanie projektów uchwał Rady i Zarządu oraz zarządzeń Starosty w sprawach dotyczących zamówień publicznych,
- obsługa administracyjna stałej Komisji Przetargowej,
- prowadzenie ewidencji umów.
W zakresie informatyzacji:
- koordynacja działań z zakresu informatyzacji Starostwa oraz ochrony programów użytkowych
- opracowanie i realizacja planów finansowych dotyczących informatyzacji Starostwa,
- prowadzenie inwestycji w zakresie infrastruktury informatycznej w Starostwie,
- zabezpieczenie ciągłości funkcjonowania infrastruktury informatycznej w Starostwie,
- zabezpieczenie przestrzegania prawa autorskiego i ochrony danych osobowych, przy używaniu oprogramowania informatycznego w Starostwie,
- organizacja szkoleń w zakresie obsługi sprzętu i oprogramowania informatycznego w Starostwie,
- wdrażanie postępu technicznego w zakresie informatyzacji Starostwa,
- opracowanie i realizacja wewnętrznej sieci telefonicznej w Starostwie
- prowadzenie ewidencji materiałów eksploatacyjnych do sprzętu komputerowego w Starostwie,
- prowadzenie ewidencji sprzętu komputerowego w Starostwie,
- nadzór informatyczny nad stronami internetowymi Starostwa,
- prowadzenie ewidencji materiałów biurowych dla potrzeb starostwa,
- prowadzenie ewidencji i rezerwacji sali obrad Starostwa.
W zakresie spraw wewnątrz organizacyjnych wydziału, szkoleń i działalności socjalnej:
- prowadzenie ewidencji korespondencji wpływającej do wydziału,
- koordynowanie szkoleń, dokształcania i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa,
- prowadzenie zakładowej działalności socjalnej wynikającej z ustawy o zakładowym funduszu socjalnym,
- prowadzenie ewidencji ilościowej środków trwałych Starostwa oraz ewidencji szczegółowej środków trwałych znajdujących się w dyspozycji Wydziału Administracyjnego,
- ewidencjonowanie zmiany miejsca użytkowania środków trwałych w Starostwie,
- oznakowanie środków trwałych w Starostwie,
- prowadzenie dokumentacji wymaganej przez Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia
11 sierpnia 2004r. w sprawie sposobu i trybu gospodarowania składnikami majątku ruchomego powierzonego jednostkom budżetowym, zakładom i gospodarstwom pomocniczym w Starostwie, - realizacja zadań związanych z prowadzeniem działalności gospodarczej w zakresie drobnej wytwórczości przez zagraniczne osoby prawne i fizyczne.
W zakresie obsługi archiwum zakładowego:
- przyjmowanie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej od poszczególnych wydziałów Starostwa oraz współpraca z komórkami organizacyjnymi w zakresie prawidłowego przygotowania dokumentacji do przekazania archiwum zakładowemu,
- przechowywanie i opracowywanie przyjętej dokumentacji, prowadzenie jej ewidencji oraz zabezpieczenie i profilaktyka w zakresie konserwacji posiadanych i przyjmowanych akt,
- udostępnienie materiałów archiwalnych i dokumentacji niearchiwalnej do celów służbowych,
- przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego,
- inicjowanie brakowania dokumentacji niearchiwalnej,
- porządkowanie akt niewłaściwie opracowanych oraz współpraca i utrzymanie stałych kontaktów z archiwum państwowym.
Inne sprawy wynikające z obowiązujących przepisów prawa, merytorycznie związanych
z zadaniami wydziału.