Sprawy - karta usług - BIP Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu

Sprawy - karta usług

Wydział: Wydział Administracyjny
Grupa tematyczna: Archiwum zakładowe

Udostępnianie dokumentacji wykonania uwierzytelnionej kserokopii lub wykonanie odpisu dokumentacji znajdującej się w Archiwum Zakładowym Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu [AD-1]

  • 1. Forma wykonania usługi

    Udostępnianie dokumentacji z zasobu Archiwum Zakładowego w celu wglądu w akta sprawy, sporządzania notatek, wykonania kserokopii, uwierzytelnionej kserokopii lub wykonanie odpisu. Czynności te są dokonywane w lokalu Starostwa w obecności pracownika Archiwum.

  • 2. Podstawa prawna wykonania usługi

    1. Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej ,jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. z 2011 r. Nr 14, poz.67). 
    2. Ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach (Dz. U. z 2002 r. Nr. 171, poz. 1396, z późn. zm.)
    3. Rozporządzenie Ministra Kultury z dnia 16 września 2002 r. w sprawie postępowania z dokumentacją, zasad jej klasyfikowania i kwalifikowania oraz zasad i trybu przekazywania materiałów archiwalnych do archiwum państwowych. (Dz. U. 2002 Nr 167 poz. 1375)
    4. Kodeks Postępowania Administracyjnego (art. 73). (Dz.U. 2013 r. poz.267)
  • 3. Wymagane dokumenty

    Wniosek o wgląd w akta : wydanie kserokopii, uwierzytelnionej kserokopii dokumentu lub wniosek o wykonanie odpisu, zawierający imię i nazwisko oraz adres osoby wnoszącej wniosek.

    Załączniki do wniosku:

    1. dokument stwierdzający tożsamośći osoby składającej wniosek,
    2. dowód potwierdzający, że wnioskodawca jest stroną w postępowaniu,
    3. upoważnienie udzielone osobie składającej wniosek ( jeżeli wnioskujacy działa przez pełnomocnika),
    4. opłata skarbowa od wydanych uwierzetelnionych kopii dokumentów zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2012 r. poz.1282).
  • 4. Opłaty związane z wykonaniem usługi

    1. Opłata skarbowa od poświadczeń zgodności duplikatów, odpisów, wyciągów, wypisów lub kopii – 5 zł od każdej pełnej lub zaczętej strony.
    2. Opłata za pełnomocnictwo w przypadku reprezentowania strony - 17 zł.
  • 5. Maksymalny termin wykonania usługi

    niezwłocznie

  • 6. Tryb odwoławczy

    Odmowa umożliwienia stronie przeglądania akt sprawy, sporządzania z nich notatek i odpisów, uwierzytelnienia takich odpisów lub wydania uwierzytelnionych odpisów następuje w drodze postanowienia, na które służy zażalenie.

  • 7. Nazwa komórki organizacyjnej urzędu

    Wydział Administracyjny

    Archiwum Zakładowe Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu

  • 8. Imię i nazwisko dyrektora komórki organizacyjnej urzędu

    Krzysztof Hojda

  • 9. Imiona, nazwiska i stanowiska osób wykonujących usługę

    1. Krzysztof Hojda – Kierownik Archiwum Zakładowego, tel. 18 41-41-817, Pokój: 316
    2. Marta Hojnor - Inspektor, tel. 18 41-41-817, Pokój: 317

Formularz do druku

wstecz
redaktor: Bożena Dąbrowska
data publikacji: 2016-09-22 | 11:20
data ostatniej modyfikacji: 2017-12-07 | 14:01