Sprawy - karta usług - BIP Starostwa Powiatowego w Nowym Sączu

Sprawy - karta usług

Wydział: Komunikacja i Transport
Grupa tematyczna: Uprawnienia do Kierowania Pojazdami

Wydanie wtórnika prawa jazdy - utrata, zniszczenie [KT-23]

  • 1. Forma wykonania usługi

    Decyzja administracyjna

  • 2. Podstawa prawna wykonania usługi

    art. 18 ust. 2 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2019 r., poz. 341 z późn. zm.), 
    § 9 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2016 r., poz. 231 z późn. zm.)
     

  • 3. Wymagane dokumenty

    Osoba ubiegająca się o wydanie wtórnika prawa jazdy składa osobiście właściwemu organowi wydającemu prawo jazdy następujące dokumenty:
    -     wypełniony wniosek o wydanie wtórnika prawa jazdy (dostępny w pok. 108, w punkcie informacji lub na stronie internetowej),
    -    kolorową fotografię o wymiarach 35 × 45 mm, wykonaną na jednolitym jasnym tle, mającą dobrą ostrość 
    oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmującą wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, 
    tak aby twarz zajmowała 70–80% fotografii, pokazującą wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, i przedstawiającą osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami; fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku; osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami; 
    w takim przypadku do wniosku załącza się również orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia 
    lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej 
    i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2018 r., poz 511 z późn. zm); osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją 
    w nakryciu głowy, o ile wizerunek twarzy jest w pełni widoczny – w takim przypadku do wniosku załącza się zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Rzeczypospolitej Polskiej; dopuszcza się załączanie zdjęcia wykonanego techniką cyfrową zapisanego na zewnętrznym nośniku danych;
    –    oświadczenie o utracie dokumentu (dostępny w pok. 108),
    –    zwrot zniszczonego dokumentu,
    -   dowód osobisty,
    –    dowód uiszczenia opłaty za wydanie prawa jazdy oraz opłaty ewidencyjnej,
    –    upoważnienie do odbioru w przypadku działania przez pełnomocnika .

  • 4. Opłaty związane z wykonaniem usługi

    100,00 zł – za wydanie prawa jazdy
    0,50 zł – opłata ewidencyjna
     

  • 5. Maksymalny termin wykonania usługi

    10 dni.
    W przypadku wtórnika prawa jazdy wydanego przez inny urząd do 30 dni.

  • 6. Tryb odwoławczy

    Od decyzji przysługuje odwołanie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Nowym Sączu.
    Odwołanie należy składać za pośrednictwem Starosty Nowosądeckiego w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji.

  • 7. Uwagi

    Należy zgłosić się do urzędu z dowodem osobistym celem weryfikacji danych osobowych.
    Opłatę można dokonać w kasie urzędu bądź przelewem.

    PWPW S.A. w Warszawie wyprodukuje prawo jazdy i dostarczy dokument do urzędu. Etap realizacji można sprawdzić na stronie urzędu lub w serwisie www.pwpw.pl.

    Przy odbiorze prawa jazdy należy:
    - okazać dowód osobisty,
    - zwrócić do unieważnienia poprzedni dokument prawa jazdy.

     

  • 8. Nazwa komórki organizacyjnej urzędu

    Wydział Komunikacji i Transportu

  • 9. Imię i nazwisko dyrektora komórki organizacyjnej urzędu

    Jacek Maleczek
    Piotr Cebula

  • 10. Imiona, nazwiska i stanowiska osób wykonujących usługę

    1. Renata Kurnyta – kierownik referatu, 
    2. Barbara Kantor - Inspektor,
    3. Renata Gieniec - Referent,
    4. Jolanta Strojny - Młodszy referent,
    5. Katarzyna Wiktor - Referent,
    6. Ewa Wojnarowska - Wacławik - Referent

    Tel. kontaktowy:  18 41 41 607 lub 608 

Formularz do druku

wstecz
redaktor: Bożena Dąbrowska
data publikacji: 2016-09-22 | 11:20
data ostatniej modyfikacji: 2019-11-19 | 12:35